12 sierpnia, 2022

Weston

Kobieta i jej świat

Działania przeciwchorobowe

Domowe sposoby na przeziębienie

Czas przeziębień nie należy do przyjemnych. Niestety w naszym klimacie obejmuje większość roku. Przez ten okres musimy uważać na wszelkie wirusy, bakterie. A te są wszędzie. Czasem nie da się ich uniknąć i przeziębienie nas dopada. Jak sobie z nim poradzić w domowym zaciszu? Do tego szybko i skutecznie? Jest na to kilka sposobów. Stosowały je jeszcze nasze babcie. Po pierwsze: syrop z cebuli. Wpływa dobroczynnie na organizm, wzmacnia układ odpornościowy. I jest bardzo prosty w przygotowaniu: należy obrać cebulę i pokroić w plastry. Do słoika włożyć 2-3 plastry, zasypać je cukrem (a jeszcze lepiej polać miodem), na to znowu plastry cebuli – i tak na przemian.

Po kilku godzinach syrop gotowy – cebula puści sok. Syrop jest słodki, dlatego lubią go także dzieci. Kolejny sprawdzony sposób to picie ciepłego mleka z czosnkiem i miodem, można też dodać cytrynę. Taki napój obniża gorączkę, poprawia odporność. Czosnek w każdej postaci jest wskazany przy przeziębieniu – wszak to naturalny antybiotyk. Jeśli dręczy nas ból gardła, warto zrobić płukankę z wody z solą (dwie łyżeczki soli na szklankę letniej wody). Solankę stosujemy kilka razy dziennie. Sól działa przeciwobrzękowo, przez co zmniejsza też ból gardła. Na gorączkę możemy też stosować zimny kompres, kąpiel ochładzającą. I co ważne, przy przeziębieniu trzeba odpoczywać, wtedy organizm nabierze sił i stawi opór chorobie.

Zdrowie dziecka zimą – co zrobić, aby dziecko nie chorowało?

Kiedy nadchodzi sezon jesienno – zimowy, większość rodziców zaczyna martwić się o zdrowie swoich pociech. Nie ma co się dziwić, zdrowie dzieci jest przecież dla każdego rodzica niezmiernie ważne! Co zrobić, aby skutecznie ochronić dziecko przed chorowaniem? Najlepiej już zawczasu zadbać o jego odporność. Oto kilka sposobów na wzmocnienie odporności u dzieci.

Zdrowe odżywianie

Dzieci powinny zdrowo się odżywiać, jeść dużo warzyw a także owoców. Niby wszyscy rodzice o tym wiedzą, a mimo tego polskie dzieci odżywiają się bardzo niewłaściwie, a głównymi składnikami ich codziennej diety są wysokokaloryczne przekąski oraz produkty bogate w cukier. Niestety, takie odżywianie absolutnie nie wpływa korzystnie na zdrowie! Jeśli chcemy, aby dzieci cieszyły się lepszą odpornością, zadbajmy o to, aby ich dieta była bogata w witaminy oraz minerały, a uboga w szkodliwy cukier. Do produktów które świetnie wpływają na zwiększenie odporności należą: cebula, czosnek, natka pietruszki, papryka, a także naturalne produkty mleczne zawierające żywe kultury bakterii, np. jogurt lub kefir.

Suplementy diety dla dzieci

W celu zwiększenia odporności u dziecka, można mu również podawać suplementy diety, najlepiej takie, które zawierają naturalne składniki. Współczesne suplementy dla dzieci mają wygodną formę żelek lub łatwych do potknięcia kapsułek, dzięki czemu podawanie ich nie sprawia trudności.
W okresie jesienno – zimowym szczególnie istotne jest, aby pamiętać o podawaniu dzieciom witaminy D, która również ma istotny wpływ na układ odpornościowy i pozwala wzmocnić cały organizm.